vissernz.reismee.nl

Auckland, Buien en Corona

Auckland, Buien en Corona

Kia Ora,

Inmiddels zijn wij (Jan Willem, Marietje en Hans) aangekomen in Auckland. De één iets fitter dan de ander want slapen in een vliegtuig blijft toch wel een uitdaging. Dit was niet de enige uitdaging die we hebben.

De eerste dag hebben wij in Auckland de tijd om even bij te komen én de stad te bekijken. We hebben een rondje gelopen vanaf ons hotel (The Sebel, Viaduct Harbour) naar het centrum en de supermarkt om de eerste boodschappen te halen. We zijn langs de cruise terminal gelopen waar een aantal zeer grote cruiseschepen liggen en langs de tv toren van TVNZ. Auckland is ook een hele groen stad en wij voelden ons direct thuis. Om de aankomst te vieren zijn we gezellig bij restaurant Giraffe onder het hotel gaan eten. Het eten is heerlijk en met name de wijn smaakt naar meer! Helaas is het weer wel wat wisselvallig en is er soms een bui, maar koud wordt het nooit.

De volgende dag heeft Hans voor de zekerheid een Corona-test gedaan omdat hij zich niet lekker voelde en helaas was deze positief. Hierdoor moesten er een aantal zaken anders georganiseerd gaan worden, hierdoor heeft het eerste blog ook langer op zich laten wachten. In Nieuw-Zeeland moet je ook 5 dagen in isolatie om te voorkomen dat je het virus verspreid, nu is dat wat lastig als je samen reist, maar gelukkig zijn Jan Willem en Marietje niet besmet geraakt, zij hadden ook de booster gehad, dus mogelijk heeft dat meegeholpen. In plaats van naar de familie in Dargaville hebben we Paihia gekozen om te verblijven, want het hotel in Auckland zat vol.

De rit vanaf Auckland naar Paihia is ongeveer 3 uur, maar in Nieuw-Zeeland moet je niet alleen de bestemming waarderen, maar het rijden zelf ook. De uitzichten zijn prachtig en soms een stop maken op een uitzichtpunt of een dorpje zorgt ook voor een onderbreking. Wij zijn gestopt in Waipu, dit ligt tussen Auckland en Whangarei in om even te lunchen. We zijn ook nog bij een stalletje gestopt waar er verse macadamianoten te koop zijn, rechtstreeks uit de boomgaard erachter. Eenmaal aangekomen in Paihia hebben we spullen uitgepakt en hebben we fish & chips afgehaald, waarbij de vis (snapper) echt heerlijk was.

We zitten nu ook in een ander motel, namelijk het Ala Moana motel met uitzicht op zee. Bovenop het terras staat een barbecue waar je gebruik van kan maken en hebben we een woonkamer met daarin tafel, bed, bank en een aparte 2-persoonslaapkamer en een badkamer. We kunnen dit motel aanraden vanwege het uitzicht en de locatie, daarnaast is de eigenaar John heel vriendelijk en behulpzaam.

Nog een reistip. Mocht je zelf een reis zoals deze ondernemen, zorg ervoor dat je goed verzekerd bent en boek alles flexibel waarbij je nog kan annuleren. Dit heeft in ons geval ervoor gezorgd dat we geen extra kosten hadden en onze reis konden aanpassen en daardoor het familiebezoek kunnen uitstellen.

Vriendelijke groeten,

Jan Willem, Marietje & Hans.

P.s. Joost is vanaf 21 december bij ons in Nieuw-Zeeland